Black Friday is een fenomeen dat de afgelopen jaren razendsnel in populariteit is gestegen onder Nederlandse consumenten. Uit onderzoek van Wunderkind blijkt dat 54% van de Nederlandse shoppers van plan is om zowel op …
Wil je jouw klantenservice naar een hoger niveau tillen, maar wil je eerst ervaren wat dat precies betekent? Dat begrijpen wij heel goed. Daarom bieden we bij DIRECT Klantcontact een geheel vrijblijvende …
Het kan af en toe een uitdaging zijn om een goede klantenservice te bieden, omdat je bijvoorbeeld niet genoeg kennis en vaardigheden hebt op het gebied van klantcontact of omdat je simpelweg al druk genoeg bent.
Als recreatieondernemer is er niets belangrijker dan het bieden van een onvergetelijke ervaring aan jouw gasten. Maar hoe goed je ook je best doet en inspeelt op verwachtingen: storingen of technische problemen …
Voor veel ondernemers klinkt het uitbesteden van hun klantenservice als een ideaal, maar spannend scenario. Je draagt tenslotte al het contact met jouw klanten, en daarmee een groot deel van de algemene klant …
Vroeger was de klantenservice van een bedrijf bereikbaar tijdens de reguliere kantoortijden. Dit was vaak een vast tijdsbestek tussen 09:00 uur ’s ochtends en 17:00 uur ’s middags. En vaak werd er ook nog een …
Klantcontact is en blijft één van de belangrijkste aandachtspunten in het beleid van een organisatie. En dat geldt voor elke organisatie, in elke branche. Dat blijkt steeds opnieuw uit onderzoeken en artikelen die online verschijnen. …
De telefoniste is een van de belangrijkste visitekaartjes van je bedrijf. Diegene is vaak de eerste persoon die klanten en relaties aan de lijn krijgen en hen te woord staat. Daardoor heeft zij een belangrijk …
Wanneer jouw organisatie meer vragen of klachten begint te krijgen, vraag je jezelf wellicht af hoe je dit het beste kunt afvangen. Je klanten (en potentiële klanten) weten je bedrijf goed te vinden. Je kunt vragen…
De installatietechniek- en mobiliteitsbranche is een hectische branche, waar ondernemers regelmatig voor een belangrijke uitdaging staan: goede bereikbaarheid. Naast een 24/7 storingsdienst staat de telefoon vaak roodgloeiend …
In een recessie als 2008 hebben we ons met name gericht op kostenbesparing. Met andere woorden, operational excellence. Operational excellence is het optimaliseren van de operationele processen. Hierdoor is een organisatie in staat …
Harvard Business Review concludeert na uitgebreid onderzoek dat het voor bedrijven en organisaties van het grootste belang is om hun primaire dienstverlening op orde te hebben voordat ze met allerlei extraatjes …
Het is een bekend probleem voor bedrijven en organisaties met een eigen storingsdienst: monteurs worden ’s nachts om de haverklap uit hun bed gebeld. Of het nu gaat om een calamiteit of loos alarm; het is en blijft vervelend …
Omdat het voor bedrijven en organisaties nu eenmaal steeds moeilijker wordt om zich op basis van hun producten of diensten van de grijze middelmaat te onderscheiden, richten ze hun focus meer en meer op het bieden van …
Het grootste deel van Nederland gebruikt social media kanalen om in contact te blijven met anderen en merken. Zo gebruikten vorig jaar 9,1 miljoen Nederlanders dagelijks WhatsApp en 7,6 miljoen …
Woningcorporaties hebben iedere dag veel contact met hun huurders. Tijdens die contactmomenten is het erg belangrijk om je huurders snel, transparant en efficiënt te ondersteunen of te woord te staan. Je voorziet ze tenslotte van …