Regie over de algehele internationale klantenservice

“Binnen GO Sharing ben ik verantwoordelijk voor de algehele internationale klantenservice. Dat houdt in, inkoop, procesoptimalisatie en nog veel meer. Ik ontferm me over alle klantcontactuitdagingen en probeer daar zo snel mogelijk en zo goed mogelijk een oplossing voor te vinden.”

Een grote vraag naar klantcontact in de mobiliteitsbranche

“Een van de grootste klantcontactuitdagingen waar wij voor hebben gestaan was de vraag naar 24/7 bereikbaarheid. In onze branche is er een enorme vraag naar klantcontact. Werkt het unlocken van een scooter even niet of is er schade aan de scooter, dan wensen klanten dit zo snel mogelijk opgelost te hebben. We hebben per dag met duizend(en) inkomende contactmomenten te maken, dat is een fikse operatie om zelf intern op te pakken. Daar hadden we echt hulp bij nodig. Al voordat ik bij GO Sharing kwam werken was DIRECT Klantcontact aangehaakt bij onze klantenservice uitdagingen. We deden eerst zaken met een andere partij, echter konden zelfs zij de drukte niet aan. Ze schakelden om die reden DIRECT Klantcontact in en sindsdien werken we graag samen met DIRECT.”

DIRECT Klantcontact fungeert als een verlenging van onze organisatie.
Mark Leeuwesteijn, GO Sharing

Met een gerust hart het klantcontact uitbesteed

“Wat we zelf kunnen, doen we zelf. We hebben intern een callcenter van circa 40 telefonisten die tussen 06:00 uur en 23:00 uur, iedere dag van de week, heel het jaar door, de telefoon opnemen. In het weekend zijn ze bereikbaar tussen 08:30 uur en 23:00 uur. Alles wat buiten die tijden binnenkomt, schakelen we door naar DIRECT Klantcontact. Als externe klantenservice helpen ze ons enorm. Terwijl ik ’s avonds in bed lig, weet ik dat onze klantenservice met een gerust hart is uitbesteed. Sinds kort besteden we ook de reguliere overflow uit aan DIRECT Klantcontact. Dit betekent dat wanneer wij te veel gesprekken in de wacht hebben staan, deze worden doorverbonden naar het klantcontactcenter van DIRECT Klantcontact. Op die manier zorgen we dat onze klanten zo snel mogelijk worden geholpen en de wachttijden worden geminimaliseerd.”

Terwijl ik ’s avonds in bed lig, weet ik dat onze klantenservice met een gerust hart is uitbesteed.
Mark Leeuwesteijn, GO Sharing

Grootste toegevoegde waarde is flexibiliteit

“De grootste toegevoegde waarde van onze samenwerking is toch wel de flexibiliteit. Het komt weleens voor dat we echt overlopen met het aantal inkomende gesprekken. Dan is het eigenlijk gewoon een kwestie van een belletje plegen met de teamleiding en de lijnen worden direct overgenomen. Daarnaast vinden we DIRECT als team ook erg betrokken en geïnteresseerd, en bovenal goedwillig om de beste service te leveren. Dit uit zich bijvoorbeeld in het feit dat we de klantcontactmedewerkers van DIRECT Klantcontact zelf mogen trainen om zodoende onze dienstverlening zo goed mogelijk te laten begrijpen. Door zulke initiatieven krijgen we direct een vertrouwd gevoel. Men neemt ons en onze dienstverlening serieus. We zien DIRECT ook echt als een verlengde van onze organisatie.”

Gerelateerde artikelen in de kennisbank

Klantverhalen
04 januari 2024

Samen met Direct Klantcontact zorgen we ervoor dat we voor onze huurders 24 uur per dag bereikbaar zijn. Overdag nemen wij …

Lees meer
Klantverhalen
20 december 2023

Het fijnste aan de samenwerking vind ik dat we na sluitingstijd en in het weekend het werk kunnen toevertrouwen aan een andere partij.

Lees meer
Klantverhalen
15 juni 2022

Softwear is al ruim 30 jaar actief in de wereld van retail en mode. Ooit opgericht door 3 eigenaren die zelf al werkzaam waren in de groothandelbranche.

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT