Van Rotterdam Mainport tot ver over de provinciegrenzen

“In de afgelopen jaren hebben we een ongekende groei doorgemaakt. Op dit moment verzorgt GMR B.V. samen met GLAD B.V. op meer dan 500 bedrijfslocaties de gladheidbestrijding in Nederland met eigen gladheidbestrijdingsmaterieel. Tevens coördineert GMR B.V. de gladheidbestrijding voor diverse overheden zoals provincies, gemeenten, Rijkswaterstaat en Waterschappen.

Gladheidbestrijding is een calamiteitendienst die erom vraagt lokaal gevestigd te zijn. Bij sneeuwval moeten we immers onze klanten ook snel kunnen bereiken. Ook is het weerbeeld niet overal gelijk in Nederland, een kilometer afstand kan het verschil maken tussen dag en nacht. Om die reden hebben we ons verzorgingsgebied opgedeeld in meerdere regio’s. Elke regio heeft een gladheidscoördinator die 24/7 bereikbaar moet zijn voor klanten in diezelfde regio. Hij of zij bepaalt hoe en wanneer er een actie wordt uitgevoerd. Toen we gingen uitbreiden van het havengebied van Rotterdam naar andere provincies hebben we eerst gewerkt met doorkiesnummers per regio. Dit had echter niet de gewenste resultaten. Zo kwamen klanten uit Amsterdam uit bij onze coördinatoren in Noord-Brabant en vis versa. Deze miscommunicatie was voor alle partijen vervelend. Toen hebben we gezegd dat de communicatie écht gestroomlijnd moest worden.”

Om mijn eigen mensen te beschermen, investeer ik graag wat meer in een externe klantenservice voor de 24/7 bereikbaarheidsdienst.
Hennie Havelaar, GMR B.V. en GLAD B.V.

24/7 paraat staan tijdens de wintermaanden

“Onze coördinatoren staan in de winterperiode 24/7 in contact met alarmcentrale van meteogroep (DTN) met als doelstelling de dienstverlening uit te voeren vóórdat het glad kan worden. Vaste klanten hoeven ons niet te bellen. Zij gaan automatisch mee op route. Mocht zich dus een spoed situatie voordoen, dan kunnen klanten ons dag én nacht bellen. Maar vaak bellen prospects ons uit ‘paniek’ ook eens last-minute.

Echter is het zo dat de professionele machines die wij gebruiken voor gladheidsbestrijding erg kapitaal intensief zijn. Vaak zijn deze machines al gereserveerd door onze vaste klanten die daarvoor ook betaald hebben en daarom altijd eerst bediend worden. Ook dient vraag en aanbod op elkaar afgestemd te worden. Om die reden werken we met vrachtwagens en kleine voertuigen. Enkel telefonisch is het onmogelijk een compleet beeld te vormen van de toegankelijkheid van een locatie. Als de planning het toelaat, schuwen we een last-minute verzoek van een prospect natuurlijk niet. Toch is helaas vaak zo dat we verzoeken moeten weigeren door een vol rooster en/of een overvolle bezetting van de machines.

Om onze coördinatoren niet zo zwaar te belasten hebben we besloten om onze klantenservice deels uit te besteden aan een externe klantenservice. Ons doel is om onze mensen te beschermen en hen niet continu uit hun slaap te halen indien dit niet nodig is. Sommige vragen kunnen we namelijk prima op een andere manier afvangen.”

Dalende temperaturen + meer neerslag = meer effectieve gladheidsbestrijding nodig. GMR zorgt in heel Nederland voor effectieve gladheidsbestrijding tijdens de wintermaanden.
Hennie Havelaar, GMR B.V. en GLAD B.V.

Een gestroomlijnd klantcontactproces

“Om onze klantenservice te stroomlijnen én mensen te ontlasten hebben we gekozen voor een samenwerking met DIRECT Klantcontact. DIRECT Klantcontact biedt een 24/7 bereikbaarheidsservice waar we vanaf 16:00 uur ’s middag tot ’s ochtends vroeg gebruik van maken. We hebben uitgedachte belschema’s opgesteld waar de klantenservicemedewerkers zich aan kunnen houden. Ondanks dat we niet altijd aan alle vragen kunnen voldoen, vinden wij het belangrijk om een ieder correct te woord te staan. Daarom zorgen we ervoor dat iedereen altijd wordt teruggebeld. We krijgen van DIRECT Klantcontact e-mailberichten met terugbelverzoeken waardoor wij de volgende dag het potentieel van de aanvraag kunnen beoordelen en bespreken. Het mooiste is dat ik DIRECT Klantcontact in principe maximaal twee keer per jaar spreek. Ik vraag dan om de dienstverlening weer aan te zetten en het script te hanteren van vorig seizoen. Daarna gaat het automatisch goed: we controleren of het wordt doorgeschakeld door ons eigen nummer te bellen en dat is het. Keep it simpel.”

Het mooiste is dat ik DIRECT Klantcontact in principe maximaal twee keer per jaar spreek. Ik vraag dan om de dienstverlening weer aan te zetten en het script te hanteren van vorig seizoen. Daarnaast gaat het automatisch goed: we controleren of het wordt doorgeschakeld door ons eigen nummer te bellen en dat is het. Keep it simpel.
Hennie Havelaar, GMR B.V. en GLAD B.V.

Pieken en dalen in vraag

“In onze branche zijn wij geheel afhankelijk van het weer. Onze projectorganisatie werkt in de basis maar met een kleine groep mensen. Maar tijdens de winterpieken kunnen dit er met gemak honderden zijn. Denk hierbij aan een flex-pool aan hoveniers, loonwerkers, aannemers, en zo voort. Met zo’n loyale groep harde werkers om ons heen kunnen we de pieken en dalen aan, en kunnen we continuïteit garanderen. Door DIRECT Klantcontact aan ons te binden hebben we ook een specialist in klantcontact. Echte ontzorging noemen we dat!”

Gerelateerde artikelen in de kennisbank

Klantverhalen
04 januari 2024

Samen met Direct Klantcontact zorgen we ervoor dat we voor onze huurders 24 uur per dag bereikbaar zijn. Overdag nemen wij …

Lees meer
Klantverhalen
20 december 2023

Het fijnste aan de samenwerking vind ik dat we na sluitingstijd en in het weekend het werk kunnen toevertrouwen aan een andere partij.

Lees meer
Klantverhalen
15 juni 2022

Softwear is al ruim 30 jaar actief in de wereld van retail en mode. Ooit opgericht door 3 eigenaren die zelf al werkzaam waren in de groothandelbranche.

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT