“Ik heb oorspronkelijk accountancy gestudeerd aan de HAN in Arnhem. Daarna ben ik niet verdergegaan, maar bij een boekhoudkantoor terechtgekomen. Daar heb ik 3,5 jaar gewerkt en de basis van mijn kennis gelegd. Vervolgens ben ik in de detachering gaan werken, waar ik een aantal interim functies had. De grootste daarvan was bij Aviko, van de friet! Daar ben ik opgeklommen van crediteurenadministratie naar financieel controller. Later ben ik bij Aviko zelf in dienst gegaan op het hoofdkantoor. Na mijn waardevolle werkervaring bij Aviko kreeg ik de kans om bij een groothandel voor zonnepanelen te werken, waar ik de assistent was van de CFO. Na deze leerzame financiële reis kwam ik uiteindelijk terecht bij DIRECT als financieel manager. Van kennismaking tot aangenomen worden: in 1,5 week tijd was alles rond en nu zit ik al meer dan een jaar bij DKC! Ik heb het super erg naar mijn zin hier en ben ook zeker van plan hier nog wel even te blijven!”
“Met mijn team ben ik verantwoordelijk voor alles wat met financiën te maken heeft. We zorgen dat er geld binnenkomt van debiteuren, dat er gefactureerd wordt, maar aan de andere kant zorgen we er ook voor dat we de leveranciers betalen, dat de salarissen betaald worden, dat we belastingen afdragen. Daarnaast laten we één keer per maand aan de aandeelhouders zien hoe het ervoor staat. Dus eigenlijk van A tot Z alles wat met financieel te maken heeft,” vertelt Patrick over zijn dagelijkse werkzaamheden bij DIRECT.
“Daarnaast ben ik steeds meer betrokken bij de IT van DIRECT Klantcontact. Zo ben ik verantwoordelijk voor het hele AFAS-pakket. Ik vind het hartstikke leuk om ook bij IT betrokken te zijn. IT vond ik altijd al heel interessant. En omdat de behoefte aan IT-beheer er was bij DIRECT, vind ik het superleuk dat de wens van mijzelf hier samenkomt. En dat krijg je bij veel grote bedrijven niet voor elkaar, daar zijn de rollen meer gescheiden en op specialisme ingedeeld.”
“Sinds dit jaar werk ik in een hecht team van vier met Mark, Bianca en Bram. Toen ik net begon, was Mark een tijdje uit de running, waardoor ik heel intensief alleen met Bianca heb samengewerkt. Na de zomer kwam Bram erbij en Mark ook langzaamaan weer terug. Inmiddels staan we sterk met zijn vieren. Ik geef iedereen de kans om zich te ontwikkelen, en daar zijn we het laatste half jaar heel veel mee bezig. Iedereen krijgt steeds meer taken en kan hun ontwikkeling steeds meer voortzetten. En zo krijg ik zelf ook meer de ruimte om te ontwikkelen! Ik ben super tevreden met hoe het nu gaat en heb het heel erg naar mijn zin in ons team. Hopelijk ervaren zij dat ook zo!”, lacht Patrick.
Op de vraag wat Patrick het meest motiveert in zijn werk antwoordde hij: “Zorgen voor vooruitgang. Vooruitgang in de breedste zin van het woord. Dat houdt in: eigen ontwikkeling, collega’s helpen met hun ontwikkeling en ambities en voortuitgang in het bedrijf. Zorgen dat we elke dag een stapje beter en efficiënter worden,” zegt Patrick. “Maar, soms moeten we ook zeker stilstaan bij dat er al veel verbeterd is. Iets wat we makkelijk met z’n allen vergeten, maar zeker iets wat we moeten blijven doen.”
“De sfeer bij DIRECT zou ik omschrijven als heel vrij. Maar het werken waar en wanneer je wilt moeten we nog beter gaan omarmen met zijn allen. Ik vind het in ieder geval een hele gezellige club. Dat merk je direct met de borrels en uitjes, dan is er ook echt een heel hecht team aanwezig, vind ik altijd. Het mooiste zou zijn als de mensen die wat verder weg werken ook wat meer aanwezig zouden zijn, zodat we met iedereen een club vormen,” zegt Patrick over zijn ervaring bij DIRECT. “Verder is ons bedrijf supergezellig, zijn de lijnen kort en de deuren wat mij betreft altijd open. Ik maak het in ieder geval mee als een heel leuk bedrijf. Heel anders dan de hele grote bedrijven waar ik heb gewerkt, waar veel meer schijven zijn.” Over zijn favoriete aspect van de cultuur zegt Patrick direct: “het snelle schakelen, waardoor we fouten direct kunnen oplossen.”
“Ik ga me na de zomervakantie steeds meer bezig houden met DKC en op deze manier mijn bijdrage in het management team op financieel en IT-vlak vergroten. Zo wil ik het komende jaar nog meer snappen van de business, begrijpen waar onze klantadviseurs tegenaan lopen en hoe we ze kunnen helpen om hun werk nog beter te doen. Zo kunnen we met het bedrijf groeien.”
Op 4 november openen we met veel enthousiasme onze eigen vestiging in Paramaribo! Carin zal de komende zes maanden haar waardevolle rol als teamleider in Paramaribo vervullen. We spraken met Carin over haar veelbelovende avontuur in Paramaribo. Het interview lees je in dit blog!
Lees meerBij DIRECT Klantcontact draait alles om mensen. Daarom stellen we je graag voor aan onze toppers van werknemers, met deze keer Anne Marie de Cock in de hoofdrol!
Lees meerSinds begin dit jaar bij ons aan boord op de marketingafdeling: Marjolein Cornelisse (26). Opgegroeid in het Gelderse Wamel, maar inmiddels heeft ze al ruim zeven jaar haar plekje gevonden in Arnhem. Door …
Lees meer