Outsourcing naar Suriname blijft populair

Afgelopen jaar is de uitbesteding van klantcontact naar Suriname weer populair gebleken. Dit is om verschillende redenen een logische trend. Op de Nederlandse arbeidsmarkt hebben we tenslotte nog steeds te maken met arbeidskrapte, en specifiek in de klantcontactbranche is het omgaan met een hoog personeelsverloop een uitdaging. Een baan als klantadviseur kan in Suriname een mooie stap voor je carrière zijn. Daarnaast hebben Nederlandse bedrijven te kampen met hoge personeelskosten, en biedt Suriname deze bedrijven de kans om een hoogwaardige klantenservice te kunnen leveren voor lagere operationele kosten. Daarnaast kan de beheersing van zowel de Nederlandse als de Engelse taal van Surinaamse krachten, erg handig zijn op het gebied van klantenservice en data- en orderverwerking.

Ook overzee zorgen wij voor blije klanten

Met het toenemend aantal professionals in de IT- en klantenservicebranche, kunnen we vooral ook wat leren van de kennis en kunde van onze Surinaamse collega’s en vice versa! Toen we onze capaciteit uitbreidden naar Suriname, wisten wij en onze partners dat we cultuurverschillen tegen gingen komen. In Suriname zijn ze goed bekend met de Nederlandse cultuur vanwege familieleden in Nederland, maar bij Nederlandse producten en concepten kunnen er nog wel eens wat vragen ontstaan. Soms belt een klant bijvoorbeeld naar een Surinaamse collega met een probleem over een product dat nauwelijks gebruikt wordt in Suriname (denk bijvoorbeeld aan een warmtepomp). Dankzij een goed geïntegreerd opleidingstraject is dat geen probleem en kunnen we ook overzee voor blije klanten en betekenisvol klantcontact zorgen. Een andere reden die daarvoor zorgt, is de installatie van een hub in Paramaribo vorig jaar, in combinatie met de aanstelling van onze eerste Surinaamse teamleidster Lucille Grootfaam. Hierdoor kunnen onze Surinaamse collega’s gezellig samen komen, sneller schakelen, en efficiënter ingewerkt worden terwijl de kwaliteit, het werkplezier en de werkprocessen bewaakt worden.

Klantcontact blijft mensenwerk

Om voor échte verbinding en duurzame klantrelaties te zorgen staan empathie en oplossingsgericht werken voorop. Klantcontact blijft tenslotte mensenwerk. De ontmoetingen die we de afgelopen jaren in Suriname hebben gehad hebben dat steeds weer bevestigd. Wat het ook heeft bevestigd, is het feit dat elkaar helpen én leren van elkaar bij ons hoog in het vaandel staan. Dat heeft onze band met Suriname over de jaren heen alleen maar versterkt. We zijn enorm blij met onze langeafstandsrelatie en kijken uit naar een mooie toekomst samen!

Maak kennis met onze kennisbank.

Dit zijn wij
11 juli 2022

Vorig jaar – medio 2021 – heeft DIRECT Klantcontact de beslissing genomen om haar capaciteit gedeeltelijk uit te breiden naar klantcontactcenters elders. Dit om klanten beter én sneller te kunnen helpen. Maar …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
21 april 2022

Je overweegt al langer om de keuze te maken tussen het uitbesteden van je klantenservice of het toch zelf te doen. Het outsourcen van je klantenservice kan een goede manier zijn om je organisatie door de …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT