Twitter blijkt momenteel het snelste contactkanaal: het gemiddelde antwoord via Twitter laat slechts vijf en een half uur op zich wachten. De onderzoekers zien een duidelijke trend dat steeds meer bedrijven flink investeren in klantencontact, onder andere door die communicatie uit te besteden aan externe partijen. Daardoor wordt de kloof tussen die bedrijven en de ondermaats presterende ondernemingen steeds groter.

“Uit het feit dat er enerzijds flink in klantcontact geïnvesteerd wordt en anderzijds de helft van de klantvragen onbeantwoord blijft, blijkt dat nog steeds ontzettend veel bedrijven op dit terrein steken laten vallen”, aldus een van de onderzoekers. “We hopen dat dit onderzoek voor die bedrijven een wake up call is. Wanneer ze niet snel maatregelen nemen om zorgvuldiger met de veeleisende hedendaagse consument om te gaan, delven ze gegarandeerd het onderspit.”

Klantcontact via e-mail en social media wordt voor bedrijven dan ook steeds belangrijker. Het aantal consumenten dat deze kanalen gebruikt om met bedrijven in contact te treden, groeit tenslotte met de dag. Vandaar dat DIRECT Klantcontact sinds enige tijd ook diensten als e-mailafhandeling, social media services en webcare aanbiedt.

Maak kennis met onze kennisbank.

Blink uit in klantcontact
15 februari 2024

Kwalitatief klantcontact is essentieel bij succesvol ondernemen. Tijdens klantinteracties maak je namelijk hét verschil door direct resultaat, flexibiliteit, een luisterend oor en meer te bieden. Je klant voelt zich hierdoor écht begrepen en zal zich sneller verbonden voelen met jouw bedrijf …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
24 augustus 2023

Voor veel ondernemers klinkt het uitbesteden van hun klantenservice als een ideaal, maar spannend scenario. Je draagt tenslotte al het contact met jouw klanten, en daarmee een groot deel van de algemene klant …

Lees meer
Dit zijn wij
21 juni 2023

In een eerder blog legden we uit waarom een 24/7 klantenservice steeds belangrijker wordt voor bedrijven. Voor sommige bedrijven is dat (op dit moment) alleen relevant op een periodieke basis, maar steeds meer …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT