Gateway Services en Callfactory zijn de twee callcenters die ons vanuit Suriname ondersteunen. Deze ervaren en kundige collega’s ondersteunen ons huidige team in Arnhem met specifieke overflowlijnen. Naast het feit dat Suriname voor ons een interessante optie voor klantenservice, data- én orderverwerking is – vanwege de kennis van de Nederlandse en Engelse taal – zijn we vooral ook blij met de uitgebreide kennis en kunde van onze buitenlandse collega’s.

Een bezoek aan onze Surinaamse collega’s

“Afgelopen maand heb ik samen met Wybe de Groes (Directeur DIRECT Klantcontact) en Bernhard Minnen (Oprichter DIRECT Klantcontact) een bezoek mogen brengen aan onze collega’s in Suriname. Een fijne en vertrouwde ontmoeting. Na ruim een jaar te hebben samengewerkt op afstand werd het tijd om deze buitenlandse collega’s in het echt te ontmoeten.”, vertelt Rob Wennink. “Uiteraard zijn er cultuurverschillen tussen Suriname en Nederland. Maar Suriname kent de Nederlandse cultuur goed doordat zij veel familieleden hebben in Nederland of zelf Nederland hebben bezocht. ”, vult Rob verder aan.

We zijn ons erg bewust van de cultuurverschillen. Maar wij hebben een goed geïntegreerd opleidingstraject, waardoor wij op semi-visuele wijze productkennis kunnen overdragen.
Rob Wennink, Algemeen directeur

Inleven in de Nederlandse consument

“Klantenservice is écht een vak apart. Maar bovenal ook mensenwerk. Als klantcontactmedewerker dien je je goed te kunnen inleven. Maar ook empathie tonen en met de juiste oplossingen komen staat hierbij centraal. De vraag die we vaak van klanten krijgen is of een Surinaamse klantcontactmedewerker zich wel goed zou kunnen verplaatsen in een Nederlandse consument als het gaat om, bijvoorbeeld storingen bij cv-installaties. We zijn ons erg bewust van de cultuurverschillen. Maar wij hebben een goed geïntegreerd opleidingstraject, waardoor wij op semi-visuele wijze productkennis kunnen overdragen. Op die manier maken klantcontactmedewerkers kennis met onze Nederlandse klanten.”, vertelt Wybe de Groes.

Ons steentje kunnen bijdragen

“Omdat we het belangrijk vinden om ons steentje bij te dragen aan het land, waar we inmiddels al zoveel van hebben terug ontvangen, hebben we in overleg met onze Surinaamse partners besloten om twee weeshuizen te voorzien van een mooie en vooral praktische donatie. Zowel Stichting het Lotjeshuis als het Kinderhuis Nos Kasita waren erg ontroerd bij het in ontvangst nemen van de donatie.”, vertelt Wybe de Groes.

Elkaar helpen én van elkaar kunnen leren staat hoog in ons vaandel. Op naar een succesvolle langeafstandsrelatie!
Wybe de Groes, Directeur

Op naar een geweldige langeafstandsrelatie

“We kijken terug op een hele fijne ontmoeting. En we hebben nog mooie dingen in het verschiet. Elkaar helpen én van elkaar kunnen leren staat hoog in ons vaandel. Mocht je als lezer benieuwd zijn naar de huidige samenwerking tussen DIRECT Klantcontact, CallFactory en Gateway Services, neem dan gerust contact met mij op. Met veel enthousiasme beantwoorden we al je brandende vragen!”, sluit Wybe mee af.

Maak kennis met onze kennisbank.

Dit zijn wij
18 januari 2024

In 2021 heeft DIRECT Klantcontact besloten om haar capaciteit uit te breiden naar Suriname. Nu we bijna drie jaar verder zijn, blikken we graag terug op onze succesvolle langeafstandsrelatie met onze collega’s in Suriname en hoe wij ook offshore voor …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
21 april 2022

Je overweegt al langer om de keuze te maken tussen het uitbesteden van je klantenservice of het toch zelf te doen. Het outsourcen van je klantenservice kan een goede manier zijn om je organisatie door de …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT