De 3 tips voor een relaxte Black Friday

1. Wees er op tijd bij

Zorg ervoor dat het je niet overvalt. Dit is, net als met Kerst, een drukke periode, en dat weet je nú al. Denk dus na over hoe je bepaalde zaken op gaat lossen. Hoe ga je om met pakketjes die kwijt raken? Of met het feit dat er onvoldoende voorraad is misschien? Denk ook tijdig na over de juiste bezetting. En aan het opstellen of actualiseren van de belscripts. Voorafgaand aan deze drukke dagen kun je bijvoorbeeld de meestgestelde vragen en scenario’s in kaart brengen en met je team doornemen. Dat geeft rust en vertrouwen tijdens de drukte zelf.

2. Kies voor duidelijke communicatie

Hoe ga je om met alle vragen die op je af komen? Wees transparant: als het dreigt uit de hand te lopen, houd de schijn dan niet hoog maar communiceer tijdig en eerlijk naar je klant toe. Doe aan verwachtingsmanagement, bijvoorbeeld door aan te geven dat zaken wat later komen. En zoek tijdig naar ondersteuning. Bijvoorbeeld door een professioneel bureau in te schakelen dat je op een kwalitatieve manier helpt met inkomend telefoonverkeer en meer.

3. Zorg dat je ook écht bereikbaar bent

Bereikbaarheid gaat niet alleen over telefonie. Over de snelheid waarmee je opneemt. En over de kwaliteit van het antwoord. Maar ook over een goede live chat en een webchat. En misschien wil je je FAQ uitbreiden zodat klanten zelf snel hun antwoord op een bepaalde vraag kunnen vinden. Kortom, denk na en verplaats je in de klant.

Nog meer tips?

Meer lezen over dit onderwerp? Dat kan! Lees ons blog ‘Is jouw webwinkel al klaar voor Black Friday’. Met daarin uitleg over de hype Black Friday (here to stay!), het belang van een mobielvriendelijke webshop, de inrichting van dedicated landingspagina’s, het belang van bereikbaarheid voor, tijdens en na Black Friday én het belang van nieuwsbrieven.

Neem contact op

Wil je meer over een gedegen voorbereiding op Black Friday weten of even vrijblijvend overleggen? Neem dan contact met ons op. We kijken uit naar je bericht.  En onthoud in elk geval dit: het is op geen enkel moment nodig om in de stress te raken. Wanneer je tijdig je voorbereidingen treft, door óf je eigen klantenservice op te leiden en op te schalen óf door tijdig een professionele partij in te schakelen dan komt het komt allemaal dik voor elkaar.

Maak kennis met onze kennisbank.

Blink uit in klantcontact
28 december 2023

Als recreatieondernemer is er niets belangrijker dan het bieden van een onvergetelijke ervaring aan jouw gasten. Maar hoe goed je ook je best doet en inspeelt op verwachtingen: storingen of technische problemen …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
27 december 2023

Dat je je goed moet voorbereiden op de drukte tijdens de feestdagen weet je als ondernemer wel. De feestdagen brengen naast gezelligheid ook een piek in aanvragen en verzoeken met zich mee. Daarom houd je van tevoren rekening met je bezetting…

Lees meer
Blink uit in klantcontact
23 november 2023

De Nederlandse consument heeft Black Friday volledig omarmd. Zo bleek uit recentelijk onderzoek van Klarna dat 49% van de Nederlandse shoppers massaal op Black Friday wachten om koopjes te scoren. Black Friday …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT