Algemene samenvatting beurs

Dit jaar konden bezoekers van CorporatiePlein, medewerkers van corporaties, niet alleen terecht bij hun vaste leveranciers, maar ook netwerken met vakgenoten én kennismaken met nieuwe ‘uitdagers’ in de woningsector. Van efficiënte datasystemen tot effectieve oplossingen voor huurdersproblemen. Naast alle inspirerende stands, was er ook een kick-off spreker aanwezig en een informatief theaterprogramma gedurende de hele dag, bestaande uit drie theaters.

Eén ding was zeker: iedereen ging naar huis met een flinke dosis kennis en handvatten om bij te blijven in een digitale wereld.

Hoewel het belangrijk is om werkprocessen efficiënter te maken met AI, maakt de menselijke factor uiteindelijk hét verschil in het gevoel wat je bij een corporatie krijgt.
Isabel Blanken, Content Marketeer bij DIRECT Klantcontact

Menselijkheid belangrijk in een digitaal tijdperk

Tijdens CorporatiePlein 2024 deelden wij voornamelijk onze ‘menselijke’ blik op digitale transformatie en AI. Bij woningcorporaties heb je direct te maken met mensen. En hoewel het belangrijk is om werkprocessen efficiënter te maken met behulp van AI en slimme datasystemen, maakt de menselijke factor uiteindelijk hét verschil in het gevoel wat je bij een corporatie krijgt. Vooral wanneer het gaat om huurdersproblemen zoals een lekkage of een CO meter die afgaat, dan is menselijkheid cruciaal en kun je het klantcontact beter aan een mens overlaten in plaats van aan een chatbot. Bij DIRECT zetten we AI voornamelijk in om het werkproces van onze klantadviseurs eenvoudiger en efficiënter te maken. Zo kunnen huurders nóg sneller en beter geholpen worden aan de lijn.

Daarnaast leiden we onze mensen niet alleen op tot klantcontactspecialist, met de nodige empathie en communicatie vaardigheden, maar ook met specialistische kennis voor de wat meer technische problemen. Zo maken we 24/7 hét verschil voor huurders en ontzorgen we mensen van corporaties in hun werkzaamheden.

“Hoe zorg jij buiten kantoortijden voor je bereikbaarheid?”

Een vraag die interessante gesprekken opleverde bij onze stand. De antwoorden waren wisselend, maar iedereen was het erover eens dat goede bereikbaarheid buiten kantoortijden cruciaal is om huurders optimaal tegemoet te komen in hun behoeftes.

Je kunt je klantenservice prima zelf inrichten, maar eventueel ook aan een professionele partij overlaten die jouw corporatie volledig ontzorgt op het gebied van kwalitatief klantcontact. Daarbij is het belangrijk dat kennis en informatieoverdracht altijd up to date is, huurders snel en met empathie worden geholpen en de partij gemakkelijk meebeweegt met pieken en dalen én met veranderende behoeften van huurders. Bij DIRECT Klantcontact besteden we actief aandacht aan deze aspecten. En om nóg sneller en efficiënter te werken, werken we in het eigen systeem van jouw woningcorporatie.

Zo kun je met een gerust hart gaan slapen, terwijl wij altijd de telefoon opnemen, wat er ook gebeurt. 😉

Woningcorporaties gaan veel verder dan slechts het bieden van een woning. Aandacht voor het individu staat altijd centraal.
Isabel Blanken, Content Marketeer bij DIRECT Klantcontact

Persoonlijk contact met mensen uit de woningsector

De beurs was een geweldige kans om de mensen van woningcorporaties persoonlijk te kunnen spreken en te horen wat er speelt in de branche. Woningcorporaties gaan veel verder dan slechts het bieden van een woning. Aandacht voor het individu staat altijd centraal. En meebewegen met veranderende behoeftes is daarbij belangrijk. We merken dat de vraag naar een externe partij op het gebied van klantcontact steeds meer toeneemt. Daardoor kunnen corporaties zich volledig richten op hun kernactiviteiten én eigen personeel ontzorgen. Het was mooi om te merken dat de mensen die we spraken kansen zagen in een partner op het gebied van klantcontact. En ‘partner’ zeggen we niet zomaar, want dat zijn we echt. We doen het áltijd samen.

 

Meer weten over wat wij doen voor woningcorporaties?

Al met al blikken we terug op een zeer geslaagde en inspirerende dag. We zijn trots op het feit dat we veel woningcorporaties al mogen ontzorgen met kwalitatief klantcontact, of dat nu tijdens of buiten kantoortijden is. Op onze website vind je meer artikelen over klantcontact voor woningcorporaties. Benieuwd wat wij voor jouw corporatie kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op, dan kijken we samen hoe we jouw huurders 24/7 prettig laten wonen!

 

Maak kennis met onze kennisbank.

Dit zijn wij
15 augustus 2024

Woningcorporaties zorgen dag in dag uit voor een fijn thuis, waar ze hun handen al aan vol hebben. Daarom ontzorgen wij corporaties met 24/7 bereikbaarheid waar mens en kennis centraal staan. Op donderdag 12 september staan wij op CorporatiePlein 2024. Zien we je daar?

Lees meer
Blink uit in klantcontact
20 juni 2024

Afgelopen dinsdag verscheen de 2e editie van CorporatieGids Magazine 2024. Hierin vind je een interview met SSH&: een Nijmeegse woningcorporatie voor studenten én trouwe klant van ons sinds 2019. Rico Visser en Ko Roelofs (SSH&) …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
21 mei 2024

Woningcorporaties hebben iedere dag veel contact met hun huurders. Tijdens die contactmomenten is het erg belangrijk om je huurders snel, transparant en efficiënt te ondersteunen of te woord te staan. Je voorziet ze tenslotte van …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT